Geen producten in de winkelwagen.

Van Lotus naar Biscoff: de evolutie van het populairste Belgische koekje

Lotus Speculoos © Ibu

In 1932 worden de speculoosjes van Lotus voor het eerst verkocht. Nu, bijna 100 jaar later, zijn de koekjes super populair over heel de wereld. Waarom zijn deze koekjes zo populair?

In 1932 worden de speculoosjes voor het eerst verkocht in de bakker van Jan Boone, de bedenker van het koekje. Enkele jaren later kan hij ze ook aan cafés en restaurants verkopen als ‘koekje bij de koffie’. In de jaren ’90 krijgen alle reizigers op Amerikaanse vliegtuigen een gratis koekje aan boord. Zij zijn superfans en het koekje is super populair in de Verenigde Staten. Een kwart van alle speculoosjes worden daar verkocht.

Lotus Bakeries verkoopt nu veel meer dan alleen maar speculoosjes. Ze verkopen ook andere koekjes, wafels en gebak. Sinds 2018 verkopen ze ook Lotus Speculoospasta, een smeerbaar beleg voor op je boterhammen. Ze hebben een fabriek in België en een in de Verenigde Staten. Volgend jaar willen ze ook een derde fabriek openen in Thailand. Toch zijn er met al die fabrieken maar 6 mensen die het exacte recept van het koekje kennen.


In de ZiN Taaltrainer krijg je ook luister- en schrijfoefeningen. Het is een intensieve, maar zeer nuttige manier om woorden te leren en te activeren.

Zo ziet dat eruit in de les ‘Mag ik een afspraak?’:

Naar de ZiN Taaltrainer



Zin in Nederlands

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten